ماجرای مرتضی و خروج ممنوعه او

تیم ملی والیبال ایران این روزها راهی مسابقات جهانی بوسنی می شود که تا چند روز پیش با سختی های تاسیس همراه بود. اول اینکه ماجرای صدور روادید و تاخیر در صدور روادید بازیکنان و مسئولان این تیم باعث شد تمرکز تیم کمتر شود و روز گذشته مرتضی مهرزاد ستاره تیم ملی والیبال به طور ناگهانی ممنوع الخروج شد. .

مرتضی مهرزاد را نه تنها در ایران بلکه بسیاری از مردم جهان می شناسند. او بازیکنی با قد ۲ متر و ۴۶ سانتی متر است. بازی های او در پارالمپیک های گذشته آنقدر شهرت داشت که اکنون از او به عنوان موثرترین بازیکن تیم ملی والیبال ایران یاد می شود. مرتضی که پیش از این در جلسات معدودی که داشت از بی توجهی مسئولان به تیم و معلولان گلایه داشت، کلا درون گرا است. او چند سال پیش شعر می گفت و حتی می گفت گاهی فکر می کرد شعرهایش را چاپ خواهد کرد.

الان چند سالی است که نمی تواند شعر بگوید. اخیراً ماجرای حقوق قانونی که او می گیرد دردسرهای زیادی را ایجاد کرده است. حق با او رفتن به خیابان اصلی و بازگشت هم همین است: «مردم برای من مراسم می گذارند وگرنه مسئولان از استاندارد گرفته تا فرماندار و شورای شهر همه به خانه ما آمده اند یا پیش از آنها رفته ایم. صحبت کردیم، اما چیزی نشد.» نیفتاده است. این زشت است. پارسال خانمی فهمید که از صندوق چقدر پول می گیری؟ من که گفتم 1 میلیون تومان و 47 هزار تومان باور نمی کردم. خواستم برات پیام بدم بچه ها گفتند زشته.

حالا شنیده ها حاکی از آن است که مرتضی به دلیل حمایت از اعتراضات و انتقاد از ورزشکارانی که ترجیح داده اند سکوت کنند، از حضور در بازی های جهانی بوسنی محروم شده است. موضوعی که البته دیروز بعدازظهر تکذیب شد و خبر از همراهی وی امروز تیم ملی رسید.

درباره دلیل محرومیت مرتضی نوشته شده بود که داستان های او جنجالی است. او دو داستان دارد که در یکی از آنها نوشته است: «آن ورزشکارانی که بعد از قهرمانی در مسابقات مدال هایشان را به مردم تقدیم می کردند، حالا چرا سکوت کرده اند؟ حداقل برای این شخص پیام تسلیت فرستادی؟

پس از انتشار این خبرها، شایعه توقیف این توقیف در یک، دو رسانه و قوت بیشتری یافت. موضوعی که البته با سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم نشسته است.

هادی رضایی در گفتگوهایی که با مهر داشت در این باره گفت: فقط برای اینکه چنین مشکلاتی بازیکنان را تهدید نکند، قبل از خروج از کشور وضعیت آنها را بررسی کردیم. مرتضی مهرزاد به اداره گذرنامه و گذرنامه رفت تا از وضعیت خود رضایت کامل داشته باشد.» رضایی با تاکید بر اینکه مرتضی مهرزاد مشکلی با خروج از کشور ندارد، از اخبار مربوط به وی در آستانه اعزام تیم ملی والیبال به مسابقات جهانی انتقاد کرد و گفت: این موضوع نیاز به پیگیری و حتی گلایه دارد. این تیم با ترکیبی که از قبل اعلام شده و مرتضی مهرزاد نیز در آن حضور دارد راهی مسابقات خواهد شد. امیدوارم بتوانیم دوباره قهرمان شویم و سهم بازی های پارالمپیک را ببریم.

مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان و مسابقات انتخابی پارالمپیک از 13 تا 20 اردیبهشت ماه به میزبانی بوسنی به طور همزمان در دو بخش مردان و زنان برگزار می شود. تیم های ملی مردان و زنان ایران روز سه شنبه برای این رقابت ها راهی بوسنی می شوند. داوود علیپوریان، صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، میثم علیپور، حسین گلستانی، سیدمحمدحسین حسینی نژاد، محمد نعمتی و جمال نظری بازیکنانی هستند که به عنوان نماینده ایران در لیگ برتر حضور داشتند. تیم در مسابقات قهرمانی جهان تشکیل می دهند این دستور با حذف مسعود امامی نهایی شد.

ماجرای مرتضی و خروج ممنوعه او

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما