قرارداد رسیدن Oakland A در استادیوم لاس وگاس

برای بیش از نیم قرن، Oakland Athletics یکی از باشگاه های ورزشی حرفه ای در منطقه خلیج بود، حضوری مداوم در کنار Interstate 880، در حالی که تیم های دیگر در شهر مانند Oakland Raiders، Golden State Warriors و حتی California Golden مهرها آمدند و رفتند.

روز چهارشنبه، A’s اعلام کرد که آنها همچنین قصد دارند که اوکلند را مانند سایر تیم‌ها ترک کنند، برای چیزی که امیدوارند آینده‌ای پردرآمدتر و موفق‌تر در لاس وگاس استریپ باشد.

این باشگاه اعلام کرد که برای خرید زمین در نزدیکی خیابان معروف کازینوها به توافق رسیده است و امیدوار است تا فصل 2027 بازی‌ها را در یک استادیوم سقف جمع‌شونده میلیارد دلاری در آنجا شروع کند.

معامله در زمین 49 هکتاری در نوادا، که رئیس تیم، دیو کاوال، چهارشنبه شب آن را تایید کرد، ظاهرا به سال‌ها مذاکرات پرتنش برای یک استادیوم جدید در منطقه خلیج پایان می‌دهد، سرمایه‌گذاری که تیم اصرار داشت برای ماندن از نظر مالی به آن نیاز دارد. و با همتایان خود در لیگ برتر بیسبال رقابت کند.

کاوال روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت: “واقعیت این است که علیرغم شش سال کار بسیار سخت و صادقانه برای یک استادیوم رویایی در اوکلند، پیشرفت لازم برای موفقیت آن اتفاق نمی افتد.” ما نمی‌توانیم مسیری را ببینیم که بتوانیم در اوکلند زودتر از هفت یا هشت سال آینده یک استادیوم افتتاح کنیم. این خیلی طولانی است و در جدول زمانی هیچ‌کس کار نمی‌کند.»

از زمانی که نمایشگاه مونترال در سال 2005 به واشنگتن دی سی نقل مکان کرد و تبدیل به Nationals شد، A’s اولین تیم MLB خواهد بود که مکان خود را تغییر می دهد. قبل از آن، از زمانی که سناتورهای واشنگتن به آرلینگتون، تگزاس رفتند، تیمی حرکت نکرده بود و پس از فصل 1971 به تگزاس رنجرز تبدیل شد.

برای بیسبال، این فرصتی است برای دنبال کردن مسابقات بسکتبال مردان NFL، NHL، WNBA و NCAA در بازاری در لاس وگاس که مدت ها مورد علاقه لیگ های ورزشی و صاحبان تیم بود، حتی همانطور که زمانی به دلیل ارتباط قوی با آن تابو در نظر گرفته می شد. قمار ورزشی که اکنون در بسیاری از ایالت ها قانونی است.

حضور در Oakland Coliseum در سال‌های اخیر به سطوح غیرقابل دفاع کاهش یافته است، به طوری که این تیم به طور مداوم در رده‌های انتهایی MLB قرار گرفته است. فصل گذشته، کولیزئوم فرسوده و غارنشین تنها مکانی بود که در بیسبال به طور میانگین کمتر از 10000 طرفدار در هر بازی داشت.

در دهه گذشته، A’ها قبل از تصمیم گیری در مورد طرحی دقیق برای یک استادیوم ساحلی در اوکلند، نقل مکان به فرمونت، کالیفرنیا، و سن خوزه، کالیفرنیا را بررسی کردند. دو سال پیش آنها با برکت MLB اعلام کردند که به طور همزمان امکان نقل مکان به لاس وگاس را بررسی خواهند کرد، رویکردی دو جانبه که به نظر بسیاری از شکاکان مقدر شده بود که اوکلند را پشت سر بگذارند.

این خبر مبنی بر اینکه تیم قرارداد زمینی در لاس وگاس دارد، واکنش خشمگینی را در اوکلند به دنبال داشت. شنگ تائو، شهردار اوکلند، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که شهر دیگر با A’ها مذاکره نخواهد کرد، زیرا به گفته او “به سادگی از این فرآیند برای استخراج یک معامله بهتر از لاس وگاس استفاده کرده‌اند.”

تائو گفت: “من علاقه ای به ادامه بازی در آن بازی ندارم.” هواداران و ساکنان ما لایق بهتری هستند.”

این تصمیم مطمئناً طرفداران A را نیز خشمگین می کند، آنها از عدم تمایل تیم به خرج کردن پول مورد نیاز برای به میدان گذاشتن تیمی رقابتی که رقیب باشگاه های قهرمانی آن در اوایل دهه 1970 باشد، ابراز تاسف کرده اند. Aهای خانگی در اواخر دهه 80. و تیم‌هایی که بودجه بیشتری را دنبال کردند – باشگاه‌هایی که بیسبال را با رویکرد کاهش هزینه و ارزش‌محور معروف به Moneyball معرفی کردند.

کاوال گفت که اظهارات شهردار را دید و گفت که تیم مایل به حفظ گفتگو با شهر است، حتی اگر تصمیم به جابجایی گرفته شده بود.

او گفت: «در حال حاضر تلاش‌های خود را روی لاس وگاس متمرکز کرده‌ایم. ما احساس می‌کنیم که راهی وجود دارد که می‌توان در جدول زمانی که MLB دیکته کرده است، تأییدیه گرفت و در حال حاضر تمام تلاش خود را برای آن به کار می‌گیریم.»

کاوال گفت که دو و میدانی هنوز نیاز به توافق برای تامین مالی ورزشگاه از طریق بودجه خصوصی و دولتی دارد، و تایید رسمی از MLB را دریافت کند، که بارها نشان داده است که از این حرکت حمایت می کند.

کاوال گفت: “هنوز مراحل مادی باقی مانده تا به نقطه ای برسیم که بتوانیم به طور رسمی به نوادای جنوبی نقل مکان کنیم.”

راب مانفرد، کمیسر MLB، در بیانیه‌ای که به نیویورک تایمز ارائه شد، گفت: “ما از تمرکز Aها بر روی لاس وگاس حمایت می‌کنیم و مشتاقانه منتظر هستیم تا آنها تا پایان سال این روند را نهایی کنند.”

اگر و زمانی که تیم حرکت کند، لاس وگاس چهارمین شهری خواهد شد که مجموعه دو و میدانی آن را خانه نامیده است. این تیم که در سال 1901 به عنوان دو و میدانی فیلادلفیا شروع شد، در سال 1955 به کانزاس سیتی، مو. و در سال 1968 به اوکلند رفت.

در سال‌های اخیر، وضعیت وخیم‌تر شد زیرا اوکلند به عنوان یک نیروی رقابتی محو شد و تمام بازیکنان برجسته تیم را بدون یافتن جایگزین‌های مناسب فروخت و در نتیجه حقوق و دستمزد 58.2 میلیون دلاری MLB برای سال 2023 به دست آمد.

این تیم در توهین به هواداران، قیمت بلیت ها را در کولیسئوم افزایش داد. در نتیجه، تعداد تماشاگران کاهش یافت و گاهی به کمتر از 3000 هوادار در هر بازی رسید.

کسانی که حاضر شدند جزو وفادارترین افراد در بیسبال بودند. گروهی از هواداران A در اوایل این هفته برای اینکه به تیم نشان دهند که علاقه هنوز وجود دارد، برنامه‌هایی را برای آنچه که گفتند تحریم معکوس است، اعلام کردند: تلاشی برای نشان دادن تعداد و تعهد خود به تیم با پر کردن کولیسئوم برای یک بازی شبانه هفته. در ماه ژوئن اکنون به نظر می رسد که این ابتکار ممکن است بیهوده بوده باشد و این گروه این تصمیم را “یک سیلی به صورت” نامیده است.

این گروه که ریشه در اوکلند دارد، در بیانیه‌ای گفت: «ما از شنیدن این خبر که Oakland A در حال ساختن یک استادیوم جدید در لاس وگاس است، کاملاً منزجر و دل شکسته است. “این واقعا یک روز دلخراش برای هواداران اوکلند A است.”

حالا Aها باید با آینده ای نزدیک دست و پنجه نرم کنند که در آن رابطه آنها با طرفداران در اوکلند ممکن است آسیب بیشتری ببیند. اجاره تیم در Coliseum پس از فصل 2024 به پایان می رسد و احتمالات شامل یک راه حل کوتاه مدت برای انجام بازی ها در پارک اوراکل سانفرانسیسکو یا انتقال زودهنگام به لاس وگاس بالپارک است که در حال حاضر توسط لاس وگاس آویاتورز اشغال شده است. مانند.

کاوال در مورد امکان نقل مکان به زمین لیگ کوچک لاس وگاس که کمتر از 10000 هوادار دارد، گفت: “این یک گزینه است.”

خروج قریب الوقوع دو و میدانی نشان دهنده پایان دوران لیگ های ورزشی حرفه ای بزرگ در اوکلند، شهری بندری است که در سال های اخیر به گسترش دره سیلیکون کالیفرنیا تبدیل شده است.

Oakland Raiders NFL که در سال 1960 تأسیس شد، در سال 1982 به مدت 13 سال به لس آنجلس نقل مکان کرد و سپس به اوکلند بازگشت و در سال 2020 در لاس وگاس در یک استادیوم جدید پر زرق و برق مستقر شد. پس از 47 فصل حضور در اوکلند، گلدن استیت وریرز NBA در سال 2019 از خلیج به سانفرانسیسکو رفت و گلدن سیل NHL در سال 1976 اوکلند را به کلیولند رها کرد.

کاوال اصرار دارد که از میان تمام تیم‌های حرفه‌ای، تیم‌های A طولانی‌تر دوام آوردند، سخت‌تر کار کردند و پول بیشتری از هر یک از آن تیم‌ها در تلاش برای تحقق آینده در اوکلند خرج کردند.

کاوال گفت: “روز غم انگیزی برای هواداران ما در اوکلند است.” ما تقریباً 60 سال است که اینجا هستیم و از اوکلند که برای همه این سال‌ها خانه‌ای در کولیسئوم به ما داده است، سپاسگزاری می‌کنیم. خاطرات باورنکردنی.»

اندرو داس گزارش کمک کرد

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما