سود دادگاه 1401 چقدر است و چه زمانی پرداخت می شود؟

فرارو- سود معمولاً سالانه با یک سال تاخیر پرداخت می شود. به این ترتیب سود دادگاه 1398 در سال 1399 و سود دادگاه 1399 در سال 1400 پرداخت شده است. در حال حاضر دارندگان اوراق سهام نیز منتظر تعیین میزان سود سهام خود در سال 1400 از سوی دادگاه هستند که قرار است در ماه های آینده پرداخت شود.

لطفا فرار کنید پیمان حدادی، دستیار سازمان بورس و اوراق بهادار اخیرا در گفت و گو با خبرگزاری دولتی، نرخ سود دیوان را 1400 برابر سودی است که دارندگان سهام دیوان در سال گذشته دریافت کردند.

در سال 1400 سهامداران برای اوراق سهم 532 هزار تومان سود 550 هزار تومانی مطالبه کردند. یک میلیون تومان و همچنین حدود یک میلیون و 100 هزار تومان به حساب سهامداران واریز شد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد برای سال 1401 صاحبان سهام عدالت 532 هزار تومان حدود یک میلیون تومان و صاحبان سهام عدالت یک میلیون تومان حدود دو میلیون تومان دریافت کنند.

سود سال 1401 دادگاه چه زمانی پرداخت می شود؟

در خصوص زمان پرداخت سود نیز دادگاه گفته است که دستیار سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است که همه چیز به شرکت های مشارکت کننده بستگی دارد. در این صورت این شرکت ها باید سودی را که در مجمع تصویب کرده اند به شرکت سپرده گذاری مرکزی انتقال دهند. در مرحله بعد مرکز سپرده گذاری شرکت بر اساس مصوبه شورای عالی بورس سود را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: چند شرکت سود خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کرده اند و مدت زمان واریز سود چقدر است.

اما بررسی پرداخت ها در سال های اخیر نشان می دهد که طبق معمول پرداخت سود به ماه های پایانی سال و حتی روزهای پایانی اسفند ماه موکول می شود. اما باید دید در سال 1401 این سنت شکسته می شود یا همچنان در روزهای پایانی سال سود پرداخت می شود.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما