دزدگیرهای کمربند ایمنی خودرو زمین Amazon, Flipkart, Meesho In Trouble; دولت اقدام می کند | اخبار خودرو

سازمان مرکزی حمایت از مصرف کننده (CCPA) دستوراتی را علیه پنج پلتفرم برتر تجارت الکترونیک – آمازون، فلیپ کارت، اسنپ دیال، شاپکلوز، و میشو – به دلیل نقض حقوق مصرف کننده و رویه تجاری ناعادلانه، به دلیل فروش درپوش هشدار کمربند ایمنی خودرو صادر کرده است. کلیپ های. این گیره ها با متوقف کردن بوق های هشدار در هنگام نبستن کمربند ایمنی، زندگی و ایمنی مصرف کنندگان را به خطر می اندازند.

منابع رسمی گفتند که CCPA به سرپرستی رئیس کمیسیونر، نیدی خاره، که همچنین منشی اضافی در بخش امور مصرف کننده است، دستورات علیه نهادهای فوق را صادر کرده است.

همچنین بخوانید: Skoda Slavia اصلاح شده با حالت پایین تر، طرح رنگ تمام مشکی فریبنده به نظر می رسد: PICS

با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده توسط CCPA، گزارش‌های انطباق توسط هر پنج نهاد تجارت الکترونیک ارائه شد. بر اساس ابتکار CCPA، تقریباً 13118 لیست از گیره های درپوش هشدار کمربند ایمنی خودرو از فهرست پلت فرم های تجارت الکترونیک حذف شده است.

علاوه بر این، CCPA همچنین مشاوره ای را بین ذینفعان صادر کرده است که شامل دبیران وزارت حمل و نقل جاده ای و اداره ارتقای صنعت و تجارت داخلی و همچنین دبیران ارشد ایالت ها، نهادهای تجارت الکترونیک و صنعت می شود. انجمن‌ها، از تولید یا فروش یا فهرست‌بندی درپوش‌های هشدار کمربند ایمنی خودرو خودداری کنند.

به طور معمول، زمانی که راننده خودرو کمربند ایمنی را نبسته، صدای بوق همراه با چشمک زدن آیکون روی پانل داشبورد شروع به پخش می کند و به راننده هشدار می دهد که کمربند ایمنی را ببندد.

با این حال، مشخص شد که این خرده‌فروشان آنلاین، گیره‌های زنگ هشدار کمربند ایمنی خودرو را می‌فروشند، که صدای بوق را هنگامی که رانندگان کمربند ایمنی را نمی‌بندند، متوقف می‌کنند. CCPA با توجه به شدت محصول مذکور بر ایمنی و جان گرانبهای مصرف کنندگان، موضوع را به DG Investigation (CCPA) ارجاع داد.

بر اساس توصیه در گزارش تحقیق و ارسال‌های ارائه شده توسط نهادهای تجارت الکترونیک، CCPA دستورالعمل‌هایی را به پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی صادر کرد که در آن به آنها دستور داده شد تا برای همیشه همه گیره‌های درپوش هشدار کمربند ایمنی خودرو و اجزای وسایل نقلیه موتوری مرتبط را که ایمنی را به خطر می‌اندازند حذف کنند. مسافران و مردم

منابع آگاه اعلام کردند که موضوع فروش گیره استاپ دزدگیر کمربند ایمنی خودرو از سوی اداره امور مصرف کنندگان طی نامه ای از سوی وزارت راهداری و حمل و نقل جاده ای به اطلاع CCPA رسیده است.

وزارت حمل‌ونقل جاده‌ای موضوع فروش آشکار گیره‌های دزدگیر کمربند ایمنی خودرو را برجسته کرده و از اداره امور مصرف‌کنندگان درخواست کرده است تا نسبت به فروشندگان خاطی و بسترهای آنلاین اقدام کند.

به گفته منابع، این سازمان همچنین از بخش امور مصرف کنندگان خواست تا در مورد این موضوع مشاوره صادر کند. قانون 138 قوانین وسایل نقلیه موتوری مرکزی 1989 بستن کمربند ایمنی را اجباری می کند.

با این حال، فروش آنلاین چنین اقلامی که ایمنی مسافران را به خطر می اندازد، با قطع بوق هشدار در هنگام نبستن کمربند ایمنی، می تواند برای جان و ایمنی مصرف کنندگان ناامن و خطرناک باشد.

لازم به ذکر است که استفاده از گیره‌های درپوش هشدار کمربند ایمنی خودرو نیز می‌تواند مانعی برای مصرف‌کنندگانی باشد که به دنبال مبالغ خسارت در موارد بیمه‌نامه‌های موتور هستند، که در آن شرکت بیمه ممکن است با استناد به سهل انگاری مدعی در استفاده از چنین گیره‌ها، ادعای خود را رد کند. در ادامه گفت.

از سوی دیگر، استفاده از کمربند ایمنی به عنوان یک مهار عمل می کند که به کیسه هوا اجازه می دهد بالشتک مناسبی را فراهم کند و با تمام قدرت به سرنشینان ضربه نزند، که در صورت برخورد به عنوان یک سپر محافظ نیز عمل می کند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما