تیم کستی فرنجی جوانان ایران قاهرمن جهان شد

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب 174 امتیاز و کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز از تیم های آذربایجان و اوکراین پیش افتاد و بلغارستان قهرمان مسابقات جهانی 2022 شد.

در وزن 55 کیلوگرم سید ارش مختی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل دنیس میهای از رومانی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و با توجه به حضور حریف خود به مصاف بازنده ها رفت. گروه در فینال برای ماندن در این گروه، تمازی گلونتی از گرجستان با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن 60 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر مکس و بلک از آمریکا را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 13 بر 9 از سد کوتو گومی از ژاپن گذشت و راهی مرحله نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 4 به مصاف ولادیمیر ویوتویچ از اوکراین رفت و راهی نیمه نهایی شد. اسماعیلی در این مرحله میهات ممدلی از آذربایجان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. اسماعیلی در فینال کشتی گیر ارمنی را با نتیجه 4 بر 4 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر بر آزات ساریار از ترکیه پیروز شد. وی در دور بعد رومئو بریدزه از گرجستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر چیزو ماریویاما از ژاپن را پشت سر گذاشت و راهی فینال شد. وی در این دیدار بایمان کریم اف از قرقیزستان را با نتیجه 6 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم امیر عبدی در دور اول با نتیجه 4 بر 2 از سد ایتو نیشیدا از ژاپن گذشت و در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر از سد یاکوب سیمچیک از کرواسی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. عبدی در این مرحله مقابل آتیلا توسماگی از مجارستان با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل الکساندر سولووی از مولداوی با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و از گردونه مسابقه حذف شد. عبدی در رده بندی خانگی کشتی گیر قزاقستانی را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم مسعود کاووسی پس از استراحت در دور اول و در دور دوم با نتیجه 4 بر یک تورنیکه میکلادزه از گرجستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با شکست این کشتی گیر کاووسی در مرحله نیمه نهایی حذف شد. .

در وزن 82 کیلوگرم علیرضا محمدی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر کریستین مدینا مونز از مکزیک را شکست داد. وی در دور دوم یولین از چین تایپه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. وی در این مرحله فارس قالی مصر را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهدی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 آلپرن بربر از ترکیه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار به مصاف آچیکو بولکوادزه رفت و در نهایت با نتیجه 9 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور نخست ماریو ووکویچ از صربستان را با نتیجه 7 بر 3 شکست داد. در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر اولین تلاش خود را پشت سر گذاشت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دونگ هیون یون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. چوبانی در این مرحله با نتیجه 8 بر یک لاچین ولیف از آذربایجان را شکست داد و راهی فینال شد. در دیدار پایانی ویگان نظریان از ارمنستان با نتیجه یک بر یک مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، علی عابدی درزی در دور دوم مقابل اینوت گاس از رومانی با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر یک از سد رومن بالچیوسکی از مولداوی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عابدی درزی در این مرحله مقابل ریچارد کارلسون از استونی با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. وی برای کسب مدال طلا به مصاف یوسف ماتسیف از قزاقستان رفت و در نهایت به مدال طلا دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر جوهر اوزاروف از قزاقستان را شکست داد و در دور بعد آلبرت واردانیان از ارمنستان را با نتیجه 7 بر 2 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. تیموربک در این دیدار با نتیجه 5 بر یک نسیم آ.ف از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد. میخائیلو ویشینوتسکی از اوکراین در این دیدار با نتیجه 6 بر 4 مغلوب شد و برنده مدال نقره شد.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما