ترامپ، گورباچف ​​و اسرار انتخابات 2016

میخائیل گورباچف ​​در بیست و هشتمین کنگره حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی در مسکو، 2 ژوئیه 1990 سخنرانی می کند.


عکس:

TASS/Zuma Press

دلیل آن در هیچ آگهی ترحیمی یافت نشد، اما میخائیل گورباچف ​​به این ستون نویس کمک کرد که سه دهه بعد وقتی پرونده استیل ظاهر شد، شک داشته باشد.

سال 1990 بود. یک بانکدار سرمایه‌گذاری که اخیراً اخراج شده بود دلیل اخراج خود را به من داد: صحافی مملو از فکس‌هایی که گواهی می‌داد به آنچه او معتقد بود (و کارفرمایش چنین نبود) پیشنهادهای قانونی برای خرید و فروش مقادیر زیادی روبل شوروی با تخفیف عمیق بود. و ابزارهای مالی مرتبط ظاهراً با اصلاحات در حال تغییر جهان گورباچف ​​از بین رفتند.

این پیشنهادات تقلبی و توهم آمیز بود (همانطور که انتظار داشتم) اما رمز و راز “اسناد” از آن زمان برای من یک پرچم قرمز بوده است. من آن را مطرح می‌کنم زیرا همان رمز و راز محتاطانه اسناد به حقیقتی اشاره می‌کند که امروز هیچ‌کس نمی‌خواهد اعتراف کند: اف‌بی‌آی هم در ایمیل کلینتون و هم در تحقیقات تبانی ترامپ در سال‌های 2016-2017، آگاهانه بر اطلاعات نادرست و به راحتی جعلی تکیه کرد. هوش» – برای توجیه اعمال خود.

بگذار این غرق شود اف‌بی‌آی اگر مدارک مکتوب، هر چند جعلی، پشت آن پنهان نمی‌شد، هرگز آنطور رفتار نمی‌کرد.

وقایع نشان می‌دهند که FBI می‌دانست که پرونده استیل تقلبی است، حتی اگر آن را به عنوان مدرک معتبر در دادگاه نظارت ایالات متحده تبلیغ کند. برای اکثر آمریکایی ها ناشناخته، FBI همچنین از یک سند به همان اندازه جعلی در پرونده ایمیل هیلاری کلینتون سوء استفاده کرد.

این بخش از داستان در پیوست به اصطلاح طبقه بندی شده گزارش های بازرس کل وزارت دادگستری در مورد اقدامات FBI پوشش داده شده است، تنها بخشی که از مردم آمریکا پنهان مانده است. اگر گزارش های مکرر مبنی بر اینکه آقای … مخفیگاه مار-آ-لاگو ترامپ حاوی اسناد مربوط به اقدامات اف بی آی در سال 2016 بود، اگر آخرین رسوایی او به افشای حقایق پنهان شده کمک کند، رئیس جمهور سابق ممکن است همچنان خدماتی را انجام دهد.

ما فقط از منابع رسمی می دانیم که سند مورد بحث توسط آقای آقای “به طور عینی نادرست” تلقی شده است. همکاران FBI کومی. از نشت های مطبوعاتی، حاوی داستان های استیل مانند، خیالی و ابداع شده در مورد اسکله کشی توسط دموکرات ها و همچنین آقای. کومی در تحقیقات جدید ایمیل هیلاری کلینتون.

داستان پشتی پرونده استیل برای عموم شناخته شده است – تامین مالی آن توسط کمپین کلینتون و حزب دموکرات، گردهمایی آن توسط یک جاسوس سابق بریتانیایی که کیبیتزرهای خود را که عمدتاً در ایالات متحده آمریکا بودند، به عنوان روس هایی بسیار با رتبه معرفی کرد.

اطلاعات مربوط به سند مربوط به کلینتون فقط این است که گزارش شده است که توسط اطلاعات هلندی منتقل شده است و به نظر می رسد اعتبار واقعی نداشته باشد. جالب ترین سوال از زمانی که در اواسط سال 2017 توسط حامی کلینتون و فرماندار سابق ویرجینیا به صورت علنی مطرح شد، بدون پاسخ مانده است. تری مک آلیف: چه کسی داستان های نادرست درباره تحقیقات ایمیلی کلینتون را ساخته و چرا؟ اما با این وجود آقای کومی از این فلوتسام استیل مانند استفاده کرد تا همانطور که ظاهراً می خواست در پرونده کلینتون عمل کند، همانطور که بعداً در پرونده ترامپ با استفاده از پرونده استیل انجام داد.

البته این مشکل ابدی هوش است: استفاده از اطلاعات تایید نشده و شاید غیرمعمول برای توجیه هر کاری که مقامات به هر حال قصد انجام آن را دارند. از نظر حقوقی، اقدامات FBI در هر دو موضوع کلینتون و ترامپ باید به عنوان یک مورد پارادایماتیک وارد کتاب های درسی شود. نکته مهم در پرونده کلینتون این است که آقای. دسیسه های کومی برعکس اثر مورد نظر را داشت و به انحراف مسابقه به آقای آقای کمک کرد. ترامپ زمانی که تحقیقات ایمیل کمی قبل از روز انتخابات بازگشایی شد.

آقای. کومی در خاطرات خود به اهمیت سند محرمانه در به حرکت درآوردن اقدامات خود اشاره می کند. حقایق اساسی در اینجا مورد مناقشه نیستند. در ادامه، فقط می‌توانیم حدس بزنیم که اف‌بی‌آی بعداً روایت تبانی را ترویج کرد تا موضوع را از شرمندگی خود در انتخاب آقای دکتر تغییر دهد. ترامپ، و حتی بیشتر از آن شرمندگی او از انجام این کار تا حدی در پاسخ به «اطلاعات» ساختگی منتسب به دشمن تاریخی آمریکا.

مشابهی در اپیزود گورباچف ​​که مدت‌ها پیش بود وجود دارد. در حالی که من هنوز در حال تایپ نتایج خود بودم، دولت متزلزل خود گورباچف ​​شروع به ارسال یک دسته فکس مشابه و شاید یکسان کرد و ادعا کرد که یک توطئه وال استریت برای تضعیف اقتصاد شوروی را کشف کرده است. «اطلاعات» جدید برای توجیه اصلاحات ارزی ناموفق که اخیراً پس‌انداز میلیون‌ها شهروند شوروی را از بین برده بود و آخرین ذرات اعتبار دولت را از بین برده بود، از بین رفت.

همانطور که مورخ پیتر رداوی بعداً در کتابی در سال 1994 می نویسد (که در آن از کشف نقل قول من خوشحالم)، این رویدادها “تا حد زیادی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را از پیش تعیین کردند.” شش ماه بعد، تلاش برای کودتای تندرو که گورباچف ​​به سختی جان سالم به در برد، به دنبال آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ظهور و سپس سقوط بوریس یلتسین، و در نهایت ظهور ولادیمیر پوتین، رخ داد.

سرزمین عجایب: اولین ریاست جمهوری ترامپ با روایت تبانی روسیه آغاز شد. اکنون ما فرزندان آن را داریم – روایت اسناد طبقه بندی شده، که مانند نسخه قبلی خود، سنگین بر تلقین و سبک بر حقایق است. تصاویر: Shutterstock/AFP/Getty Images ترکیبی: Mark Kelly

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در نسخه چاپی 14 سپتامبر 2022 با عنوان “ترامپ، گوربی و اسرار 2016” ظاهر شد.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما