بوتاکس “پیشگیرانه”: آیا تزریق برای کاهش چین و چروک موثر است؟

هیچ مطالعه بالینی یا مشاهده ای در مقیاس بزرگ در مورد بوتاکس پیشگیرانه وجود ندارد. یک مطالعه در سال 2006 روی دوقلوهای همسان، فقط دو نفر، بیش از 13 سال بررسی شد. یکی تزریق بوتاکس به طور منظم دریافت کرد. دیگری این کار را نکرد. محققان دریافتند که خطوط در این دوقلو که به طور منظم تحت درمان قرار گرفته بودند، در جایی که او تزریق کرده بود، مشخص نبود، اما در خواهرش ظاهر شد. نواحی درمان نشده هر دو صورت آنها “پیری قابل مقایسه” را نشان می دهد. در یک پیگیری، زمانی که دوقلوها 44 ساله بودند، دوقلوهایی که تحت درمان قرار گرفتند خطوط ساکن در حالت استراحت نداشتند. هر خواهری انجام داد

مطالعه ای در سال 2011 به بررسی این موضوع پرداخت که آیا اثرات تزریق مکرر چین و چروک های پیشانی را در طولانی مدت کاهش می دهد یا از بین می برد. هر چهار ماه یکبار، گروهی متشکل از 45 زن 30 تا 50 ساله، مقدار کمی سم بوتولینوم در پیشانی خود دریافت می کردند. پزشکان آنها را دو سال پس از شروع درمان، زمانی که آخرین درمان از بین می رفت، ارزیابی کردند و دریافتند که نوروتوکسین به طور قابل توجهی چین و چروک های آنها را کاهش می دهد.

اما چندین متخصص پوست به اثرات منفی توقف درمان اشاره کردند.

دکتر. لورتا سیرالدو، بنیانگذار Dr. مراقبت از پوست لورتا که بیش از 40 سال درماتولوژی را انجام داده است، از بیمارانی صحبت کرد که دهه ها از بوتاکس استفاده کرده بودند و سپس استراحت کردند. وقتی به دفترش برگشتند، او گفت: «به هیچ وجه فایده ای نداشت. وقتی از بین رفت، از بین رفت.»

اگر درمان را متوقف کنید، پیشرفت خود را معکوس نخواهید کرد – فقط تحرک کامل خود را باز می‌گردانید و به آرامی چین و چروک ایجاد می‌کنید.

ردیابی اثر توقف درمان دشوار است، زیرا تعداد کمی از افراد پس از شروع تزریق را متوقف می کنند. دانا برکوویتز، دانشیار جامعه شناسی در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، گفت: اگرچه سم بوتولینوم خود وابستگی شیمیایی ایجاد نمی کند، بسیاری از مردم به ظاهر چهره خود معتاد می شوند.

دکتر. برکوویتز، نویسنده «ملت بوتاکس: تغییر چهره آمریکا» با ده ها نفری که برای کتابش از بوتاکس استفاده کرده بودند، مصاحبه کرده است. او گفت که تنها یک نفر – یک مرد – درمان را متوقف کرده بود.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما