آیا با ترفندهای جدید وام مسکن گیج شده اید؟ در اینجا یک راهنما است.

افراد بیشتری به وام‌های مسکن با نرخ قابل تنظیم یا ARM روی می‌آورند که با نرخ ثابت پایین‌تر برای یک دوره معین – مثلاً پنج یا 10 سال – شروع می‌شوند و سپس با نرخ متغیر تنظیم می‌شوند. این آنها را پرخطرتر می کند، اما به نظر می رسد خطری است که افراد بیشتری مایل به انجام آن هستند. آس ماه سپتامبر 9، طبق گفته بلک نایت، یک شرکت داده که بازار وام مسکن را ردیابی می کند، نزدیک به 11 درصد از قفل های وام مسکن – یعنی زمانی که متقاضیان با نرخ خاصی قفل می کنند – مربوط به ARM ها بود که نسبت به سال قبل 2.5 درصد افزایش داشت.

میانگین نرخ ARM پنج ساله 5.3 درصد (با کارمزد 0.4 درصد از مبلغ وام مسکن) یا بیش از یک درصد کامل کمتر از میانگین نرخ 6.7 درصد در وام ثابت 30 ساله (با 0.9 امتیاز) بود. ) برای هفته منتهی به سپتامبر. به گفته فردی مک، 29. در یک وام 400,000 دلاری، 360 دلار پس انداز ماهانه است.

یک دوره ثابت طولانی‌تر شرط مطمئن‌تری است که به وام‌گیرندگان زمان بیشتری می‌دهد تا قبل از تنظیم مجدد وام با نرخ متغیر بالاتر، برنامه‌های زندگی خود را انجام دهند. همچنین به این معنی است که نرخ ها ممکن است به اندازه ای کاهش یابد که منطقی باشد که خریدار مجدداً به وام با نرخ ثابت پرداخت کند.

وام های تنها با بهره همان طور که به نظر می رسند کار می کنند. وام گیرندگان فقط برای یک دوره معین، معمولاً تا 10 سال، بهره می پردازند که در نتیجه پرداخت ماهانه کمتری دارد. پس از آن، پرداخت‌ها افزایش می‌یابد، زیرا شامل سود و اصل می‌شود، درست مانند وام مسکن معمولی، به جز در مدت کوتاه‌تری باقیمانده. اما، از آنجایی که این وام‌ها معمولاً به‌عنوان وام‌های با نرخ قابل تنظیم ساختار می‌شوند، نرخ در طول دوره فقط با بهره ثابت و پس از آن متغیر است.

چنین وام هایی به ویژه زمانی خطرناک می شوند که از آنها برای خرید خانه ای استفاده شود که در غیر این صورت برای خریدار دور از دسترس خواهد بود، که دقیقاً همان چیزی است که در دوران پیش از بحران مالی اتفاق افتاد. وام‌گیرندگان این وام‌ها و سایر وام‌های مخاطره‌آمیز را روی هم ریختند، و زمانی که بازار مسکن سقوط کرد، بسیاری از مردم با وام‌هایی که ارزش آنها بیشتر از املاکشان بود، و با پرداخت‌هایی که دیگر توان پرداخت آن را نداشتند، باقی ماندند.

اکنون، این وام‌ها عمدتاً توسط صاحبان خانه‌های ثروتمندتر برای مدیریت جریان نقدی خود استفاده می‌شوند و به آنها انعطاف‌پذیری می‌دهند تا هنگام دریافت وجه نقد از پاداش یا کمیسیون، به عنوان مثال، اصل پول را پرداخت کنند.

مقایسه سیب به سیب هنگام خرید وام مسکن با توجه به امتیازات و کارمزدهای دریافتی علاوه بر نرخ اساسی، چالش برانگیز است، اما چند راه برای تسهیل آن وجود دارد. اگر می‌خواهید از سه وام‌دهنده مظنه دریافت کنید، باید زمان کافی برای درخواست در همان روز اختصاص دهید. اگر آنها را در چند روز پخش کنید، ممکن است نرخ ها تغییر کند.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما